Informatikai képzés támogatása a Dr. Ámbédkar Iskolában – 2024. március

A miskolci Dr. Ámbédkar Iskolának már többször segítettünk, hogy az igen fontos oktatási tevékenységüket folytatni tudják. Az iskola a hátrányos helyzetű, roma fiataloknak nyújt olyan minőségi oktatást, amelyet más intézményben, szegregált körülmények között nem kapnának meg. Második esély típusú iskolaként, már a beiratkozásnál tisztázzák: a cél nem pusztán a nyolc osztály, hanem az érettségi, illetve mellé akár egy szakma megszerzése. A tanulás náluk kifejezetten a társadalmi helyzet megváltoztatását célozza, hogy a hozzájuk járó fiataloknál egy olyan identitásváltás történjen, ami segít nekik kitörni a hátrányos helyzetükből.

Az oktatásuk egyik alapja, hogy olyan 21. századi, használható tudást adjanak a diákoknak, amellyel a továbbtanulásra és a sikeres munkaerőpiaci elhelyezkedésre is lehetőségük nyílik. Ennek jegyében a tevékenységük reformpedagógiai eljárásokra épül, a tananyagban pedig kiemelt szerepet kap az angol nyelv, a modern tudományok és az informatika tanítása. A tavalyi évben már támogattuk az intézmény egyik informatikai projektjét, így egy külsős informatikus rendszeresen foglalkozott a fiatalokkal. Alapítványunk úgy döntött, hogy idén is, 2024. március és június között vállalja, hogy az iskola által választott helyi informatikai szakember munkadíját biztosítja. Ennek köszönhetően egy hiánypótló felzárkóztató képzést tudnak megvalósítani.

Annak ellenére, hogy milyen elhivatott és szakmailag erős tevékenységet folytatnak az iskolában, mégis állandó küzdelmet vívnak a fennmaradásért. Az intézmény minimális állami támogatást kap csak, a működésük nagy részét adományokból biztosítják. Bízunk benne, hogy ezzel a támogatással segíthetünk abban, hogy továbbra is a megszokott, magas színvonalú oktatásra legyen lehetőségük a hátrányos helyzetű fiataloknak. Ezáltal is valós esélyt kínálva nekik a társadalmi integrációra.

SZAKMAI KUTATÁS

Az Alapítvány szemlélete, hogy a hatékony segítségnyújtás alapja a szakmai megalapozás. Ennek elősegítésére a 2020-2021. évben országos felmérés keretében térképezte fel a gyermekvédelem rendszerén belül a gyermekotthonokban élő gyermekek oktatási részvételét, jelenlegi végzettségüket, továbbtanulási terveiket és tanulással, munkával kapcsolatos jövőképüket.

EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREINK

KIEMELT TÁMOGATÓINK